Unity (UNITY1)

Specialized training, Other

Location, current term course



Brno / online
6/28/2021 - 6/30/2021 CZECH
Order
Praha / online
7/12/2021 - 7/14/2021 CZECH
Order
Vlastní Školení na míru (termín, lokalita, obsah, délka)

The course:

Hide detail
  • Úvod do kurzu
    1. Co se v tomto kurzu naučíme
    2. Jak funguje herní mód Tower Defense
  • Nastavení vývojového prostředí
    1. Instalace Unity
    2. Instalace Visual Studio 2019
    3. Stažení herních assetů tohoto kurzu
  • Úvod do prostředí Unity
    1. Vytvoření nového projektu
    2. Popis základních oken editoru
    3. Ukázka základních funkcí Unity
    4. Import používaných assetů
  • Základní herní objekty a komponenty
    1. Co jsou to herní objekty
    2. K čemu slouží komponenty
    3. Popíšeme si komponenty: Transform, Camera, Audio Listener a Sprite Renderer
  • První skript C# v Unity a vysvětlení pojmů
    1. Jak funguje kostra každého skriptu
    2. Z čeho dědí skripty v Unity
    3. Co to jsou třídy a metody
    4. Nativní metody Awake, OnEnable, Start, Update, FixedUpdate
    5. Užitečné metody pro debugování
  • Vyrobíme si první dokument herního designu
    1. Jak přetvořit myšlenku své hry na papír
    2. Co za objekty a prvky ve hře budeme mít
    3. Jaký bude grafický styl hry
    4. Popíšeme si základní hierarchii herního systému
    5. Co hráč může ve hře dělat
  • Založíme třídu nepřítele a jednotlivé herní objekty nepřátel
    1. Dáme nepřátelům vlastnosti jako rychlost, životy a odměnu za zabití
    2. Vytvoříme jednotlivé typy nepřátel: Ork, Goblin, Troll, Vlk, Netopýr, Šaman
    3. Aplikujeme animace na nepřátele
    4. Vytvoříme Prefaby z nepřátelských herních objektů
  • Vytvoříme cesty nepřátel a manažer vln nepřátel
    1. Vytvoříme systém, jež nám umožní definovat vlny nepřátel
    2. Naučíme se tvořit datové struktury a serializovat data
    3. Vyrobíme trasu pro nepřátele na mapě
  • Systém životů
    1. Vyrobíme komponentu životů, kterou budou mít nepřátelé
    2. Přidáme nepřátelům událost „Smrt“, která se spustí po ztrátě jejich životů
  • Efekty
    1. Vyrobíme efekty, jež lze aplikovat na nepřítele
    2. Efekty mohou měnit barvu, ubírat životy či měnit rychlost nepřítele
    3. Založíme tyto efekty: ohnivý efekt, jedový efekt, mrazící efekt
    4. Nastavíme, aby se ohnivý efekt a mrazící efekt vzájemně rušily
  • Tvorba projektilů
    1. Vytvoříme herní objekt, jež bude moci letět z věže na nepřítele po trajektorii
    2. Projektil po zasažení nepřítele způsobí zranění či aplikuje efekt
    3. Naučíme se predikovat pohyb nepřítele a střílet na jeho budoucí polohu
    4. Založíme podtřídy implementující nepřímé trajektorie: kanón a lučištník
  • Vytvoření třídy věží
    1. Vytvoříme třídu pro věž, která bude pravidelně střílet na okolní nepřátele
    2. Věži dáme projektil, kterým bude střílet
    3. Založíme herní objekty typů věží: Ohnivá věž, Mrazící věž, Jedová věž, Věž lukostřelce, Věž mága, Věž balisty, Věž kanónu
    4. Nastavíme věžím možnosti vylepšení či prodeje
    5. Vyrobíme herní objekt, který bude označovat místa, kde se mohou věže stavět
  • Plošné zranění, AOE
    1. Podtřída projektilu, jež bude působit všude okolo věže
    2. Efekt projektilu je aplikován na všechny nepřátele v dosahu
  • Audiovizuální efekty
    1. Vložíme hudbu a zvuky
    2. Přidáme vizuální efekty na projektily a při zabití nepřítele
  • Uživatelské rozhraní – UI
    1. Vyrobíme ukazatel stavění věží a jejích vylepšování
    2. Zobrazíme stav hráče: Životy, Peníze, Skóre, Level
    3. Nakonfigurujeme hlavní menu, nastavení a výběr levelů
  • Ovládání
    1. Nastavíme možnost klikání na herní objekty
    2. Klikání vyhodnotíme v třídě, na kterou jsme klikli
  • Herní logika
    1. Spojíme všechny herní prvky dohromady
    2. Umožníme načítání levelů z menu
    3. Vyrobíme systém ukládání dokončených úrovní
    4. Přidáme pauzování hry
  • Vytvoření samotné hry
    1. Probereme parametry vytvoření hry
    2. Ukážeme si kompilaci projektu do samostatné hry pro Windows a Web
    3. Jak hru vytvořit a nahrát na Android telefon ve formátu APK
  • Debugování hry
    1. Ukážeme si debugování snímků
    2. Probereme profilování náročnosti skriptů
    3. Zobrazíme si výpis logů z Android zařízení v reálném čase
  • Rozšiřující informace
    1. Návrhové vzory programování ve hrách
    2. Komponentní přístup k designování hry
    3. Rozdíly mezi PC a Androidem
  • Herní průmysl
    1. Jak to funguje v herním průmyslu
    2. Jak získat pozici v herním studiu
    3. Jaký je rozdíl mezi indie vývojářem a korporátem
    4. Jaké jsou moje zkušenosti a názor
  • V rámci kurzu také stručně probereme následující témata v oblasti programování v C#, a to konkrétně v místech, kde je budeme k vývoji her potřebovat:
  • Objektové programování
    1. Objekt (Třída)
    2. Dědění
    3. Konstruktor
    4. Polymorfismus
    5. Rozhraní
    6. Delegáti
  • První nástroje a datové typy C#
    1. Typy proměnných: Int, Bool, Float, String, Struct, Enum, Vector
    2. Podmínky
    3. Cykly (for, while)
    4. Switch příkaz
    5. Seznamy, slovníky
    6. Klíčová slova private, public a protected
    7. Další klíčová slova static, virtual a abstract
    8. Syntax (závorky, odsazení, komentáře, using, references)
  • Základy C# v Unity
    1. Základní metody zděděné z Monobehaviour
    2. Metody z Unity knihoven
    3. Cacheování komponentů
    4. Volání metod komponentů
    5. Korutiny a asynchronní programování
    6. Unity events a Unity actions
Schedule:
3 days (9:00 AM - 5:00 PM )
Course price:
392.00 € ( 474.32 € incl. 21% VAT)
Language: