Etiquette and Standards in Written Communication: Clear and Memorable — How to Make a Perfect First Impression (ENPS)

Microsoft Office, Other

You're skilled in your field and know your work inside out, yet you can still save time by standardizing documents, automating tasks and speeding up processes. This seminar gives practical steps to free time for learning, family, or other priorities and your organization's reputation.

The seminar's main goal is to unify document formatting, save time and raise your organization's professional prestige by applying simple standards. You'll learn etiquette rules for written communication, get document reviews and practical improvement tips.

Location, current course term

Contact us

Custom Customized Training (date, location, content, duration)

The course:

Hide detail
  • Rules of etiquette in written communication
  • Binding or non‑binding status of a business name per the Commercial Register
  • Legal entity names in case law
  • Punctuation: marks, hyphen and dash
  • Abbreviations, symbols, monetary amounts, numbers, dates and times
  • Legislative effects on how organizations prepare documents
  • Scanning and posting contracts online and publishing in registers
  • Analysis of documents produced by the organization
  • Problem areas in document creation and advanced MS Word features
  • Commercial module — how to stand out and be memorable
Assumed knowledge:
Basic computer skills and familiarity with Microsoft Word.
Schedule:
1 day (9:00 AM - 4:00 PM )
Language:

Vybrané zákaznické reference

DIAMO, státní podnik, Veronika B.
Etiquette and Standards in Written Communication: Clear and Memorable — How to Make a Perfect First Impression ( ENPS)
"Moc děkuji za školení, byla jsem naprosto spokojená. Lektor byl vtipný a celkové školení bylo velmi přínosné. Poradil nám s chybami, které jsme měli v našich dokumentech."
DIAMO, státní podnik, Lucie P.
Etiquette and Standards in Written Communication: Clear and Memorable — How to Make a Perfect First Impression ( ENPS)
"Školení bylo velmi přínosné, chvílemi si sice člověk připadal, jako žák základní školy, které má mezery ve vzdělání, ale konec konců proto jsme se na kurz přihlásili :-) Profesionalita lektora byla zřejmá po celou dobu a velmi oceňuji, že byla výuka doplněna praktickými cvičeními, která udržovala naši pozornost a aktivní zapojení. Ve srovnání s jinými školeními bylo toto svěží, interaktivní a rozhodně ne nudné či monotónní. "
DIAMO, státní podnik, Romana Z.
Etiquette and Standards in Written Communication: Clear and Memorable — How to Make a Perfect First Impression ( ENPS)
"Školení bylo velmi přínosné a podané zajímavou formou. Velmi se mi líbil výklad pana lektora. Děkuji."
DIAMO, státní podnik, Andrea R.
Etiquette and Standards in Written Communication: Clear and Memorable — How to Make a Perfect First Impression ( ENPS)
"Hlas přednášejícího měl intonaci herce na divadelním představení, což udržovalo pozornost a vtáhlo do děje, na druhou stranu bylo při podávání některých faktů poněkud matoucí, jestli je to ještě show nebo už jsme se dostali k faktům. Bylo by dobré do materiálů doplnit více příkladů správného použití přednášených faktů, aby byla fakta i zpětně dohledatelná. Jinak určitě spokojenost."